Friday, June 11, 2010

rumahku bapak ku punyer!!

haish....benda paling tak best sekali dalam hidup aku adalah cuti...tak tau nape..maybe aku tak pandai nak memanfaatkan cuti yang ade...lagi satu..umah aku tak de tenet ar..susah nak online..payah nak habaq!!!tp ape pown..bile bersame keluarga sume nyer jadi indah!!

kali ni aku nak cite pasal rumah aku...bukan ape...aku just nak story tempat aku dibesarkan dan tempat aku diberi peluang tok idup bersama keluarga!!hmm..umah aku nie bese jer...berada di sudut jalan dan menjadi rumah pertama di LORONG DESA RHU 22..dulu umah aku macam umah jiran2 aku yang lain...tp disebabkan bapak aku tak boleh duduk diam selepas bersara jadi askar, maka bapak bersama anak2 nyer yang lain mengerah keringat tok membesarkan rumah di bahagian dapur dan bahagian depan pada tahun 1997 dan 2002..(mase aku tadika ngan darjah 6)

********************************

menurut sumber yang boleh dipercayai, bapak aku telah beli umah nie pada tahun 1990 (aku baru nak celik mate lihat dunie) dan merupakan penghuni kedua di taman tersebut..kire senior la kat taman tue..haha...sengal!! ^__^

umah aku nie penoh ngan pokok bunge kertas..ditambah pula ngan buah-buahan seperti mangge dan juge rambutan...lebih kurang 3 tahun lepas,, bapak aku cube pulak tanam tanaman baru yang dipanggil anggur...aku mase tu nak gelak jer dengar..ingat die main2,,sekali btol daa...dan sekarang aku da dapat makan anggur hasil titik peloh tangan bapak aku tanam kat area umah aku...


****************************************

selain tu,,kat sudut halaman umah aku lak...bapak aku wat KOLAM IKAN..pada mulenyer aku ingat nak wat swimming pool..bley la aku berenang2...!!haha...sekali ikan sembilang yang banyak daa dalam kolam tu..tak jadi aku nak mandi kat dalam kolam tu...haish..hobi bapak aku nie memang pelbagai..nak wat macm ner..dah umah tu die yang punyer kan...aku cume menumpang jer... =(

bukan setakat ikan jer bapak aku bela..ade lagi...nak tau ape...hish... KUCING ngan TIKUS BELANDA!!!kucing aku nie manje...manje ngan bapak aku n akak2 aku..kalo die menggesel kat aku, aku terajang jer..bukan tak suke..tp tu cara aku nak membalas manje die!!!haha...
tikus belande nie pulak sebenarnyer adalah mangse yang terselamat daripada mati dibedah oleh akak aku...maklum lah..akak aku kan cikgu sains..so, ade la binatang yang nak dibedahnyer..nasib baik la tikus tu terselamat..!!!





************************************

hmm..dalam umah aku same jer ape yang ade kat dalam umah korang ler..ade sofa, tv, meja...mengikut keperluan jer...bilik ade tapi yang best tok aku tido adalah atas lantai....pergh..mmg best tido atas lantai yang beralaskan karpet lembut...ditemani meow!!haha..sengal..





terima kasih kepada bapak ku kerana telah membesarkan kami adik beradik dalam keadaan yang selesa dan selamat..tanx daddy!!!haha..tak ponah2 panggil daddy!!tetibe jer!!

ayah aku!! ENCIK MD RAHIM

k la..chow lu..salam ^__^


18 isi hati korang pasal post nie!!:

Zierwa Zainal said...

wah,,tmn desa rhu...rndunye..haha..


kalau sudi komen la entry saya..
hari ni betul2 menguji saya

muzakkir said...

huhu...ok2..nanti sy tengok k..

Unknown said...

wahh bapak ko tanam anggur jek?
terbaek r!
haha

muzakkir said...

haha..anggur bese jer...tak ade la sampai wat ladang anggur..haha..

Unknown said...

haha..bile nk bg ak merase??

muzakkir said...

ko datang raye umah aku t, aku bagi rase!!ok?

afifmohamad said...

hebat nya bapak ang tanam anggur..bkan senang nk tanam..

Unknown said...

haha ko lah dtg raye umh ak..
hee~

muzakkir said...

afif...tanam anggur payah gak la..nak tunggu hasil dye tue..tp bile da dapat hasil..masam lak tu..huhu

muzakkir said...

ayumi : haha.,aku tak tau la umah ko kat ner..

Unknown said...

la ko kn pna dtg umh ak raye dlu..mase form 3 kot..dgn dak munir,,rae..tah sape lg ak xigt..hehe

Unknown said...

*raje

muzakkir said...

ala..aku lupe ar..da la ko gune name ayumi!!!mane aku kenal ko sape!!aduh..haha

Unknown said...

ahahaha ak da agak..ko mesti xdpt agk ak sape..hahaah

muzakkir said...

bagitau la..manetau aku ingat!!!

Unknown said...

haha

Aiza Abd Rahman said...

kucing ko muka malas weh!

muzakkir said...

muke je malas..tp hakikatnyer rajin...rajin basuh baju..lipat selimut..kemas bilik..hehe

Post a Comment