Thursday, January 5, 2012

2012 dunia akan berakhir??



Kalau dalam iklan syampoo Clear ade mengatakan tahun 2012 akan berakhir..itu hanyalah cerita dongeng saje..!!begitu jugak filem orang putih '2012' yang boleh dikatakan hangat dipertontonkan di panggung2 pada 2 tahun yang lepas..ini semua bukan kerja manusia untuk menafsirkan segala yang telah diatur oleh Allah s.w.t...bia Dia yang menentukan segalanya..sesungguhnya, Dia Maha Pencipta dan Maha Mengetahui..



Rasanya dah lebih 6 bulan aku tak update blog nie disebabkan kesibukkan yang melampau dan juga masalah peribadi yg tak dapat aku elakkan..tetibe hari ni tangan aku mule gatal nak menaip..dan aku terus hadap laptop dan teruskan hajat aku untuk mengisi post baru dalam blog aku..

Sepanjang 6 bulan lepas, banyak perkara yang aku alami,,ada yang suka..ada yang duka..namun, biarkan la ia berlalu..kerana, masa yang da lepas, aku tak boleh nak berpatah balik mahupun dibeli dengan wang ringgit..pepatah pun ada cakap yang "MASA ITU EMAS"..benda yang sangat berharga..kalo kite pandai menggunakan masa, masa itu akan menjadi kenangan yang indah buat kite..



Alhamdulillah, result semester lepas aku "lulus" tp ade penurunan dari segi pointer aku sebanyak 0.04..tp takpe la...sem lepas exam susah..aku bersyukur sbb tak gagal dalam exam tu...dan aku dengar banyak maktab yang lain gagal dalam subjek KALKULUS...yang gagal, teruskan berusaha,,usaha yang berterusan dan diteguhkan dengan amal ibadah serta doa..insyaAllah, kejayaan akan menyusul tiba..

Tahun nie, subjek agak tak best...inilah hakikat belajar...nak taknak.,kene belajar..tp aku macam biasa lah..dalam kelas tido...tadi baru je kene tegur dengan pensyarah sebab tidur..depan die plak tu...haha..kantoi bodoh...sejak kebelakangan nie aku tak dapat tidur malam..entah..aku pun tak tau kenapa..jadi macam burung hantu yang aktif pada waktu malam...siang tido..


Sem ni jugak, aku akan berlatih untuk menjadi guru di sekolah...entah macam mane la rupe aku jadi cikgu...anak murid entah suke ke tak..nasib baik sem nie sebulan je..kalo berbulan2, masak aku...orang selalu kata jadi cikgu senang..itu semua kata2 dusta..!jadi cikgu bukan semudah yang disangka..salah ajar, lain jadinya..

Di Sekolah, guru bukan hanya mengajar malah dialah yang akan jadi bapa dan ibu kepada murid2..kerenah murid yang bermacam2 jenis menyukarkan lagi proses nak mengajar diorang..guru jgak kene jadi macam2...di dalam kelas..gurulah pelakon terhebat...di pejabat, dialah yang memegang seribu jawatan..dari jawatan kuasa hinggalah ke pengerusi dalams sesuatu program yang dianjurkan oleh pihak sekolah..sape yang katakan perkerjaan guru itu mudah, anda cuba lah rasa...

Aku hanya tinggal 2 tahun untuk bergelar guru..pasal cari jodoh, aku ketepikan dulu..sebab, aku nak berjaya terdahulu..esok2 senang..kereta da ada, rumah dah ada..duit dah ada..baru lah cari permaisuri dalam hidup...itu pun kalau ada yang nak kat aku..haha..

ok la..stakat ni saja aku nak melalut.,orang lain sibuk nak pi mandi..nak solat maghrib..aku lak sibuk menaip mase maghrib2 nie...lain kali aku aku melalut lagi..
wslm...

^___^

6 isi hati korang pasal post nie!!:

maisarah sarah said...

memang agak lama xnmpk entry anda.hahaha

tahniah sbb lulus exam and selamat menjadi pengajar.hehehe.harap2 anak murid anda suka dgn cara pengajaran anda ^_^

muzakkir said...

tanx..dorang akan suke punye..hehe

afiqah ashiya said...

yeah syukur alhamdulillah sebab lulus calculus!! bdw congrates la kat hang sebab lulus gak...:p

maisarah sarah said...

harapnya begitulah ye.tapi pastikan anak murid anda xmengantuk dlm kelas.hehe

*cikgu2 aku dulu suka bg aku ngantuk dlm kelas.ehh!!

Pearl Atikah Binti Muhammad Akhir said...

akhirnya muncul jugak entri baru beliau..
lama nau berehat.. hehe

muzakkir said...

bukan taknak tulis entry,,,ade msalah ket sem lepas..pas ni tarak hal nak update entry ni :)

Post a Comment