Thursday, July 22, 2010

penangan ayam golek dangdut!!

HARI khamis merupakan hari yang penuh nikmat kepada muslimin dan muslimat dimana umat Nabi Muhammad s.a.w dapat merasai ganjaran pahala dengan mudah dengan hanya berpuasa dan pada hari ini juga SYURGA dan NERAKA dijadikan...Oleh kerana syurga dijadikan pada hari Khamis dan di dalam syurga Allah beri apa yang dikehendakinya, maka kerana itu jugalah siapa yang berhajat untuk meminta sesuatu dari seseorang maka disunatkan meminta pada hari Khamis..

Senang cakap arini aku puase sunat la...haha..bukan nak menunjuk just nak bagitau da lame gile tak wat amalan puasa sunat nie...nak dijadikan cerita, kat kelas td marina pown puase gak...jadi aku ngan marina pown plan tok bukak puasa same2 disamping bawak pasangan masing2 la..aku bawak mia dan die bawak acap kesayangan die tu...bagi nak memeriahkan suasana majlis, si marina ni pown ajak la athirah ngan pudin sekali..bukak puase ramai2 lagi best kan..plan punyer plan, terkeluarla satu usul tok gi bukak puase sama ada kat warung ayam golek mahupown kak warung nasi kukus kat pantai dalam.

So, bincang punyer bincang, akhirnya sepakat tok gi makan nasi kukus pantai dalam..sedap jugak orang cakap..ntah yea ntahkan tidak..aku ikot jer..asalkan perot aku berisi sudah le..perot aku ni sensitip siket,,lambat ket makan...pening sane, pening sini..hampeh tol...^__^
walaubagaimana pown, ini tetap perot aku!!!huhu

NASI KUKUS

setibanya 20 minit lagi nak azan maghrib..aku telah dapat satu msj daripada marina yang mengatakan warung nasi kukus tutup pada malam jumaat..maklumlah, malam jumaat kan orang gi bace yassin....kat surau, masjid..so, tak leh nak salahkan pewarung tu kan..jadi tukar plan..kitorang pown gi la makan kat warung ayam golek!!pown kat pantai dalam gak...

AYAM GOLEK PANTAI DALAM

SAMPAI je kat warung tu, si acap nie tros order ayam golek 2 ekor!!pergh..dalam hati aku mmg aku btol2 tak sabar nak melantak ayam tu.,,tengok orang lain makan berselera jer...ciss..!!
Elok je aku tarik kerusi nak duduk, maka ayam golek kesayangan aku sampai!!ape lagi..ayat pertama keluar kat mulut aku,,,aku nak seekor (makan ngan awek aku)..yang lagi seekor tu, diorang kongsi makan 4 orang...

Ramai gak la orang yang makan kat situ..nasi putih aku lambat sampai plak..ayam da 20 minit terhidang..tp nasi tak ade, mmg hilang selera..namun,, aku tetap bersabar menunggu saat bahagia sampai nyer nasi..ade la gak aku ratah2 ayam tu sikit...huhu

Bile nasi sampai, aku pulun ayam tu betol2!!tak kire dah,,mulut hanya menguyah tanpa sebarang percakapan...huhu...akhirnya abes ayam tu aku ngan mia keje kan...bile aku toleh meje sebelah,,dorang punyer ayam still ade lagi..tak abes2..pergh...dorang makan 4 orang tak abis makan, aku yang makan ngan awek aku sekor sangat singkat mase tok abiskan...memang pelahap!!haha..

Pape pown,,tanx kat acap ngan marina yang sangup belanje air ngan nasik!!!huhu..kenyang aku!!

sekian~

1 isi hati korang pasal post nie!!:

amoi meow2 said...

wahhh,,bestnyer,,lebih2x agy buke pose ngn owg tsyg..

Post a Comment