Friday, August 20, 2010

merdeka atau ramadhan...??

HEY...!!sekarang nie bulan OGOS atau omputeh nyo disebut sebagai AUGUST (same jer),,boleh kate sibuk la bulan nie..ngan assignment baru nak dapat...nak berpuase lagi...belum kire baju raye nak beli bape helai lagi tue..bak kate orang, memang tak cukup tangan lah!!(ade kene mengena ke?ade kot!!)...

BAGI mereka yang berjiwa patriotik, adakah anda ingin menyambut kemerdekaan LEBIH daripada nak menyambut BULAN RAMADHAN??? (soalan apakah ini??)


IKOT hati la kan..tp bagi aku, utamakan ramadhan...ramadhan sampai dulu dari sambutan merdeka..so, utamakan ramadhan...bulan nie la kite nak wat amal ibadah,,tambah mane yang capok2 tu...bukan senang nak dapat pahale berlipat ganda..cume senang dapat time bulan ramadhan nie la...ape lagi..kejor yop kejor pahale tu!!


SATU hal lagi,,korang pilih, nak gi tengok perarakan MERDEKA ker atau nak pi tengok baju raye kat JALAN TAR sane?? (satu lagi soalan yang terlintas kat pale aku ni)...la..perarakan 31 OGOS...bukan nyer sepanjang bulan ramadhan...hmm...melalut lak aku tengah malam nie..adehh...


MUSIM2 macm nie mmg bahaya ket..nak gi bazaar pown takut kene langgar kete...jalanraya sesak nak mampus!!agak2 la...beli satu dua kueh/lauk sudeh la..nie pegi angkut sampai sebelanga nasi kukus..adeh...bawak2 le bersabar..minum air 2 3 teguk da kantoi nk makan nasi!!pengalaman mengajar aku tok jangan minum air banyak time bukak puase!!haha..

NAK beli baju raye, jangan sampai habiskan duit sakan..sok, nak bagi anak buah tak ade duit lak,,sib baik aku tak ade anak buah lagi..haha...beraya tu beraya la jugak tp janganlah sampai warung jual baju tu ko nak sapu...agak2 la der,,,,tengok yang paling berkenan pastu angkat la..nie ngan patung2 tu ko nak amek..hish...

BERHATI-hati la dalam membuat keputusan mase nie k....chaloooooooo ^___^

4 isi hati korang pasal post nie!!:

yenyenpreng said...

nak RAYA! dan puasa penuh.dan kibar jalur gemilang!!heheh

muzakkir said...

pose mesti kene penuh!!kalo tak penuh tak ley raye!!

afiq aiman said...

adik zack zukhairi ke...selamat berkenalan ekeke

muzakkir said...

salam perkenalan gak!!

Post a Comment