Thursday, April 28, 2011

Kawad???

LANGIT gelap menandakan hujan akan turun tidak seberapa ketika nanti..sudah pastinya, ramai rakanku yang menjerit kegembiraan tika ini...!!!sbb ape..??..GILE ape menjerit time hujan2 ni..jawapan nya hanya satu....TAKNAK KAWAD KAKI PENGAKAP PETANG NIE KAT PADANG!!

SEKADAR GAMBAR HIASAN

Aku pikirkan setelah tamat waktu sekolah menengah dulu, kawad kaki, mahupun badan beruniform takkan wujud lagi selepas sah aku mendapatkan sijil SPM aku..Namun, itu hanyalah angan semata2 dek sebab wujudnya badan beruniform di tempat aku melanjutkan pelajaran sekarang..haish,,,kehidupan aku sekarang sedikit sebanyak follow pada mase sekolah menengah dl (SBPI Selandar) yang setiap ari rabu kene pakai baju uniform pengakap dan pastu kene wat ladam kuda..tp bezanya masa tu, aku berpakaian PENGAKAP LAUT (uniform warne putih) dan sekarang berpakaian PENGAKAP DARAT (uniform kelabu tu)...



UNIFORM PENGAKAP LAUT
Sekadar gambar hiasan


Kawad mase kat sekolah menengah sangat seronok..tp bile da masuk IPG ni..nak kawad mmg berat je kaki nie..sbb da lame tinggalkan benda tu..yang lebih tak menyeronokkan lagi, aku jadi pengerusi pengakap kat sini..itu ini aku kene wat..tp takpe la..itu pengalaman kan..orang bagi kepercayaan, maka kite tunaikan la tanggungjawab tu...

Kalo nak diikutkan petang nie ade raptai kawad kaki untuk hari sukan nanti,,disebabkan hujan nie, maka semuanya tergendala..itu sebab ramai yang menjerit kegembiraan tu..haha..termasuk aku..kawad kaki nie sebenarnya best kalo ramai yang beri komitmen,,tp kalo stakat wat kawad tok ari sukan jer..baik tak payah wat sungguh2..sbb, mase hari sukan nanti, just jalan dan tabik hormat...!itu je...!

Kawad kaki nie, mmg tak sesuai tok orang yang kene penyakit GAUT (ade ke pelajar kene gaut?)..haha...sbb, macam ne nak kawad dengan kaki macam tu??bagi idea sikit!..bagi aku, kawad sememangnya bagus dari segi mengeluarkan peluh..peluh kan baik tok kesihatan..tp kalo dalam wayang pun berpeluh (macam aku) mmg tak dapat nak tolong ar..!


GAUT KAT KAKI
Sekadar gambar hiasan


Ok la..aku nak pi rehat,,malam ni nak gi latihan kawad...semoga aku dapat berkawad dengan baik..esok last..sebb esok ari sukan...jadi, selepas itu,, tiada perkataan kawad kaki lagi dalam hidup aku (untuk sem ni je abis kawad, sem depan tak tau lagi)....

daa,,salam (^__^)



4 isi hati korang pasal post nie!!:

Admiral Hafiz said...

aku masuk U, dah x sambung pengakap dah..
rugi je wlupun dah ada lencana pengakap raja..

haha


Entri Terkini: Kalau ramai yang nak aku tutup blog ni, macam mana?

muzakkir said...

haha..pengakap raje tu buang je la...rugi ma..haha

ayuakira said...

selasa aritu ak baru je berkawad dlm ujan lebat. habes kuyup sume org. haha

muzakkir said...

esok abes la kasut ke kelas aku ayu!!

Post a Comment