Tuesday, April 27, 2010

bas tanpa pemandu

Kisah nie bermula pada suatu malam ketika aku ngan adi putra (korang tak kenal nyer) ... Lebih kurang pukul 12:00 tengah malam kalo tak silap aku la kan.. aku mase tu dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor melalui jalan Kepong..Setibanya dia di Ijok, di kawasan perkuburan Cina dan kawasan pembakaran mayat India ... tiba-tiba kereta yang dipandu oleh membe aku nie mengalami kerosakkan.

nak dijadikan cerita, membe aku nie tak dapat nak menghidupkan enjin keretanya, walaupun dicuba berulang kali...padahal kereta tue baru je sebulan pakai.. aku ngan adi ni pun menolak lah kereta hingga ke bahu jalan dan kami cuba mencari bantuan jika ada kenderaan yang lalu lalang kat kawasan tue.. hari semakin gelap..orang pulak, aku rase takkan tolong..lain la kalo awek yang bawak kete kan..mesti tolongnyer..ni tak..jantan yang bawak!!jangan harap la kan..huhu~

Tiba-tiba aku ngan membe aku tadi ni terlihat sebuah bas sekolah yang datang dari arah Kuala Selangor.. Bas tersebut bergerak terlalu perlahan padahal jarak bas tersebut dengan kitorang takde le jauh sangat, tetapi bas tersebut tidak jugak sampai-sampai...aku mase tu dah menggigil ..bukan sbb takut beb..sebb sejuk (poyo), member aku tu plak da terkaku jer...aper taknye, bas tak ada pemandu, tak der orang langsung, camane boleh gerak sendiri.. Kaki mula tak boleh bergerak, nak lari pun tak boleh, mulut kawan aku ni pulak da mula terkomat kamit membaca jampi serapah nak halau hantu... Waktu tu Tuhan aje yang tau betapa takutnye aku ngan adi!!

SEKADAR GAMBAR HIASAN

Bila bas tu dah semakin hampir, memang sah tak ader pemandu,aku ngan member aku niE dah tersandar kat kereta tunggu mase jer ape yang akan jadi seterusnya!!

Tiba2!!aku terdengar suare halus jer datang dari arah bas tue!!~memang sial la aku kate mase tu..da la gelap!!suara tu berbunyik macm nie,.

"Bang, boleh tolong tolak bas ni tak, rosak la bang"

aku terpikir gak mase tu..asal lak hantu ni mintak tolong tolong!! intai sane, intai sini..sekali aku ternampak dua orang lelaki India tengah tolak bas sekolah tu dalam keadaan yang termengah-mengah...hati aku mase tu, memang nak lontar jer batu!!hampeh tol!!

********************

pesan aku : jangan cepat besangke pada benda yang pelik2!!huhu
(hanya rekaan semata2, tiada mengena pada yang hidup atau yang mati..huhu)

0 isi hati korang pasal post nie!!:

Post a Comment