Friday, April 16, 2010

facebook oh facebook

Bg nak memulakan tirai blog baru aku ni..aku nak cite skit la pasal facebook nie..kire tipu ar ko tak tau pape pasal benda alah nie kan ^_^..nak dijadikan cite la kan..aku mule tau pasal facebook ni pada tahun 2008 iaitu bln julai...mase tu aku kenal ngan mamat yang dok same bilik ngan aku kat IPG KBA nie...name die HERRYAN SHAH TUPAN..die ni senior aku dan juga brother bilik aku...mase tu aku still lagi dok ngan RAHMAN, ADI LUQMAN..tapi sekarang..da tinggal aku berdua ngan adi kat bilik nie..Rahman da bla bilik lain..Herryan da jadi cikgu..ADI je la peneman yang setia..dah2!!! aku terus sambung lek sal fb nie..

********************

So, pd mase tu...aku nampak si Herry ni main tekan2 kat laptop die...aku tanya ar...
"Ape benda tue herry..seronok je jari jemari ko tekan2...
"

Maka, Herry pown jawb dengan bangge....sebb...membe die da seribu lbh kot mase tu!!
" Ini la FACEBOOK kir...takkan ko tak tau kot..??"

CETTT....da aku ty..mesti la aku tak tau...pe da....maka,bermula la hari-hari aku dengan FB hasil tunjuk ajar sifu baru aku tu....

Hari makin hari, aku pown da pandai chat2 nie...makan mase gak la kan nak belajar,,tp hakikatnya, memang seronok..

LOGO FACEBOOK

TAPI...Facebook nie gak wat aku lalai..nak2 time tgh wat esaimen..hampeh tol..ade je perasaan ingin bukak tu...Syaitonnirojim!!!!ape la salahnye kalo wat esaimen lu...cet...aku dengan sedaya upaya tak nak bukak benda alah nie..tp...nafsu aku ni da memang tak ley di control...da macam makan nasik ngan lauk ayam masak merah yang mak aku masak!!meleleh jer air liur tengok lauk tu...haha.sedap!!..tp itu la..benda nie kadang2 ade baik,,ade gak buruknyer...yang baik tu,,aku dapat esaimen dari IPG lain..yang tak baik tu...hmm..duduk depan laptop 20 1/4 jam sehari...pada membe2 yg minat FB nie...gunekanla dengan sebaiknye....bla lu..
chow~~

*******************

pesan aku : kalo nak ngadap fb, ko ngadap le...jangan smpai tak tau waktu solat, sudah...
solat bawak ke syurga.....FB bawak ke.......???!!~~ko pk sendiri..




0 isi hati korang pasal post nie!!:

Post a Comment