Wednesday, April 28, 2010

pilihanraya Adun F302 ??

Aku sebenarnyer tak tau nak tulis ape hari nie..tp jari jemari tangan aku nie sentiasa bergerak seolah-olah inginkan aku melalut jgak..tak kisah la tue kan..janji aku tak wat keje yang tak berfaedah...dok dalam bilik sambil menaip + minum kopiko + baring + gelak sowang2 (gile)..Adi lak tak ade dalam bilik..entah mane die pegi pown aku tak tau..gi bilik BEREH kot..buat ape lagi..main PES (sejenis game bola) la tu..

Hari ni aku nak lalut pasal politik...kalo cakap pasal politik kat MALAYSIA nie..mesti korang terbayangkan bendera PAS, KEADILAN, DAP ngan BARISAN NASIONAL kan (takkan bendera putih kot!!tetibe menyerah kalah lak kan~~) ..sebab tu jer yang korang nampak dalam tv tiap2 hari..hmm..politik kat MALAYSIA nie memang tak bersih..kalo korang ty aku, aku sokong pe...aku ley jawab aku SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya)..bebas..belum sampai mase nak gado2 pasal politik2 nie..tp dalam bebas2 pown..aku takde la jahil sangat sampai tak kenal pemimpin2 parti...yang terbaru ni kat HULU SELANGOR,, punyer la hebat berkempen sampai saat2 akhir pown nak kempen jugak..ape daa...BN telah memenangi tempat tersebut... meskipown da menang, adakah pemimpin2 ini akan mengotakan janji2 mereka? itu urusan dorang ngan masyarakat kat tempat tu..tp ape yang aku ley katakan kat sini, politik kat Malaysia nie belum sampai tahap nak berperang2 macm kat negara Thailand tu...menentang sampai simbah2 darah le ape le..kalo dapat le darah orang yang ade HIV..tak ke mampos!!

PARTI2 KAT MALAYSIA

KUMPULAN BAJU MERAH THAILAND SIMBAH DARAH..SENGAL!!

*********************************

Sekarang beralih pulak pada tjuk besar aku, pilihanraya Adun F302!! "Apo ko bondo alah F302 tue??!!" haa...F302 tue adalah kedudukan kelas aku kat maktab nie ha...so, pagi tadi kelas aku buat pilihanraya untuk ketua unit dan penolong ketua unit tok sem depan...pergh..da macm pilihanraya betul cume tak ade kempen jer...huhu...setiap orang kat kelas aku wajib jadi sekali ketua unit/penolong ketua unit..nak dijadikan cerita la kan..aku la orang yang telah jadi pengerusi SPR td...sebagai pengerusi.. aku just mempengerusikan acara...haha..

So, budak kelas aku da berpakat memilih MOHD SYAHRUL AMIN sebagai ketua kelas dan MUNIRAH JAMALUDIN sebagai pembantunyer...syahrul ni dok sebelah aku kat dalam kelas..keje die mengacau MARINA jer (cube lihat gamba pada post "kelas")..aku pown tak tau nape..tp yang pasti, itu mungkin gurau senda manja rakan sekelas ^_^...kat sini aku nak ucap tahniah la pada membe2 aku nie walaupon si Syahrul ni da menjerit keriangan sebb tak nampak name die..sekali name die pown tercalon jugak..terus senyap..budak lain da bantai gelak...sengal tol mamat nie!!Maka, ko suke ke, tak suke ke...ko tetap jadi ketua unit aku!!!haha..ko patut bangge!!bukan amek sebagai benda yang negatif!!!COME ON SYAHRUL!!!(poyo gile aku) dan kepada Mun, aku harap jadilah pembantu yang setia kepada ketuanya..haha..bantu yang macm mane??ko pikir la sendiri!!!

Aku nak ingatkan...genap umur kite 21 tahun nanti, jgan lupe daftar name sebagai pengundi..ni penting tok menentukan siapa pemerintah negara kite kelak..Jangan jadi masyarakat yang tak bertanggungjawab..payah bro!!ko pilih mane2 pown..tak ade sape yang tau...!!ko pangkah, ko lipat, ko masukkan dalam kotak die!!senang...so, kepada BANG LONG, WHERE, KAK TEE, KAK CHAH, dan KAK NOYA, daftar name k..Tahun nie da boleh daftar..anda tu da TUA!!!nak2 abg long!!wakakaka...sori kutuk ko long!!

Ok le..aku da penat taip nie..ade mase aku tambah cite baru..tp aku nak cite benda lain pulak lepas nie...haha...bla lu...chow!~~ ^_^

***********************************
pesan aku : sori tak pat amek gambar mase kat kelas tadi..tak tau ade event ni.. jadi la pemimpin yang bertanggungjawab ke atas ahlinya..sebb..aku percaye korang!!

0 isi hati korang pasal post nie!!:

Post a Comment